Amplifi Alien with only 100 Mbit throughput on the LAN ports

• Hallo,
    ich betreibe einen Amplifi Alien hinter einem TC4400 (70.12.43-190628) und habe eine 1000 Mbit Leitung. Anschluss läuft über Jahre stabil, ohne Ausfälle oder Probleme. Doch manchmal, wenn ich die Leitung wirklich für große Downloads benötige, fällt mir auf, dass ich nur mit 100 Mbit maximal runterlade. Dies bestätigt auch immer der Speedtest von "nperf.com". Meistens (nicht immer!!) kann ich das Problem mit einem Neustart des TC4400 oder des Alien beheben und ein anschließender Speedtest bestätigt mir auch, dass wieder 1000 Mbit anliegen und durch die Leitung kommen.... wenn ich nach einiger Zeit den Download teste, kann es sein, dass wieder nur 100 Mbit anliegen.... In weiteren Schritten habe ich das Modem direkt mit dem PC verbunden und kann jetzt über Wochen beobachten, dass der Download konstant bei 1 Gigabit liegt. Somit ist das Alien als Übeltäter entlarvt und jeder reproduzierbar!!! Ich habe mehrfach den Alien zurückgesetzt und neu eingerichtet!! Immer wieder schaltet das Alien auf 100 Mbit runter (auf allen Ports des Alien)!!! Ist das Gerät defekt??
    Ich bitte hier um Stellungnahme seitens Amplifi und um Lösungsansätze!!!
    Danke.

Hi there,
    I run an Amplifi Alien behind a TC4400 (70.12.43-190628) and have a 1000 Mbit line. Connection is stable for years, without failures or problems. But sometimes, when I really need the line for large downloads, I notice that I only download with a maximum of 100 Mbit. This is always confirmed by the speed test from "nperf.com". Most of the time (not always !!) I can fix the problem by restarting the TC4400 or the Alien and a subsequent speed test also confirms that 1000 Mbit is available again and comes through the line ... when I test the download after a while , it may be that only 100 Mbit are available again .... In further steps I have connected the modem directly to the PC and can now observe for weeks that the download is constantly at 1 gigabit. Thus the alien is exposed as a culprit and can be reproduced at any time! I have reset and set up the alien several times !! Again and again the Alien switches down to 100 Mbit (on all ports of the Alien)! Is the device defective?
    I ask for a statement from Amplifi and for possible solutions!
    Thanks.

• I had the same issue since 3.6.2

• @Richard-Friedman Hi, please reach out to our customer support.

• I have exactly the same problems. Since 3..6.2 I get max. 100 Mbit, but also measured directly at the Alien. Before that, it was stable at 900 Mbit. Even a downgrade of the firmware has not changed anything. What is going on here?

• @JimPanse Hi, Jim. What is your support ticket case number?

• @UI-AmpliFi 309225

• In my case, the latency optimization option was actually enabled and set to 100 Mbit. However that happened. Many thanks to the support!

Log in to reply